Główne objawy ostrego zakażenia wirusem HIV – początkowo HIV występuje zazwyczaj po przeniesieniu płynach ustrojowych osoby zakażonej do niezakażonych jeden. Pierwszym etapem zakażenia pierwotnego lub ostrej infekcji, to okres szybkiego namnażania wirusa, że bezpośrednio po indywidualnej ekspozycji na HIV prowadzi do liczebności wirusa we krwi obwodowej z poziomem HIV często zbliża się kilka milionów wirusów na ml. Reakcja ta towarzyszy znaczny spadek liczby krążących limfocytów T CD4 +. To ostrej wiremii jest stowarzyszona w prawie wszystkich pacjentów z aktywacji limfocytów T CD8 +, które zabijają komórki zakażone wirusem HIV, a następnie przy produkcji przeciwciał, lub serokonwersji. CD8 + odpowiedź limfocytów T jest uważany za ważną w kontrolowaniu poziomu wirusa, który spadek szczyt, a następnie jako CD4 + T odbicia liczy około 800 komórek na μL (wartości normalnej krwi jest 1200 komórek na μL). Dobrych odpowiedzi CD8 + komórka T było związane z mniejszą progresję choroby i lepsze rokowanie, chociaż nie eliminuje wirusa. W tym okresie (zwykle 2-4 tygodni po ekspozycji), większość osób (od 80 do 90%) lub rozwijać grypy mononukleoza grypopodobne ostra infekcja HIV Najczęstsze objawy, które mogą obejmować gorączkę, powiększenie węzłów chłonnych, zapalenie gardła, wysypka, bóle mięśni, złe samopoczucie, jamy ustnej, jak również mogą obejmować, ale rzadziej, bóle głowy, nudności i wymioty, powiększenie wątroby lub śledziony, utraty wagi, grzybica, a objawy neurologiczne. Zakażonych osób może wystąpić wszystkie, niektóre lub żaden z tych objawów. Czasu trwania objawów waha się, średnio 28 dni, zwykle trwające co najmniej tydzień. Ze względu na charakter tych niespecyficznych objawów, ale często nie są rozpoznawane jako objawy zakażenia wirusem HIV. Nawet, gdy pacjenci go do swoich lekarzy lub szpital, będą one często błędnie jako jeden z najbardziej powszechnych chorób zakaźnych ze takie same objawy. W rezultacie tych podstawowych objawów nie są stosowane do diagnozowania zakażenia HIV, ponieważ nie wystąpiła we wszystkich przypadkach i dlatego wielu z nich jest spowodowana przez inne choroby bardziej powszechne. Jednakże, uznając zespół może być ważne, gdyż pacjent jest znacznie bardziej zakaźne w tym okresie.

kliknij