Znalazłaś motywację, żeby się za siebie zabrać. Stwierdziłaś że najwyższa pora zrzucić kilka niepotrzebnych kilogramów i zadbać o swój wygląd, sylwetkę i sprawność fizyczną. Masz dużo samo zaparcia ale nie wiesz jak się do tego zabrać i zacząć? Postaram Ci się w tym pomóc. Najważniejszymi warunkami sukcesu w ćwiczeniach jest motywacja i systematyczność. To jest już połowa sukcesu. Kolejnym etapem jest wybór odpowiedniej formy aktywności fizycznej. Mogą to być zajęcia pływania, bieganie po okolicznych lasach i polach, jazda na rowerze czy np. siłownia. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest fitness. Jeżeli mieszkasz w dużej aglomeracji miejskiej to nie ma problemu, praktycznie na każdym osiedlu i na każdej dzielnicy znajdziemy fitness club czy siłownie. W mniejszych miasteczkach z dostępnością klubów jest trochę gorzej, jednak sytuacja z miesiąca na miesiąc się poprawia. Ludzie mają różne hobby, sport. Niektórzy stosują suplementy i odżywki. Inni nie chcą korzystać ze sztucznego wspomagania organizmu. Wolą trenować, jeść zdrowo, pić kawę i nie przejmować się absolutnie niczym. To jest podstawa ich działania oraz wszelkich spraw z tym związanych.Główną przyczyną jest panująca ogromna moda na aerobik i ćwiczenia wśród pań. Powstaje pytanie dlaczego fitness? Ponieważ zajęcia tego typu nie tylko pozwalają nam schudnąć, ale również poprawiają krążenie i wydolność organizmu, wpływają na naszą kondycję i zdrowie psychicznie, i pozwalają pracować nam nad wybraną partią mięśni. Wszystkie te rzeczy odbywają się w przyjaznej atmosferze przy akompaniamencie rytmicznej muzyki. Przy okazji możemy poznać wiele nowych ludzi. Kiedy już przyjdziesz do fitness clubu opłacalnym rozwiązaniem będzie zakup karnetu, np. który uprawnia Was do dwóch wejść w tygodniu. Porozmawiaj z instruktorem i wraz z nim wybierz intensywność i formę zajęć. Form i programów jest naprawdę dużo. Dla początkujących polecany jest BUP, w którym ćwiczenia skierowane są na zmniejszanie tkanki tłuszczowej i rozwijanie mięśni głównie ud, brzucha i pośladków. Inną formą treningu jest np. step i body shape (ćwiczenia z przyrządami które ukierunkowane są na rzeźbienie całej sylwetki). Jeszcze inna bardzo interesująca forma zajęć to ćwiczenia Dance, które mają na celu poprawę wydolnościową i koordynacje ruchową. Zajęcia te prowadzone są z wykorzystaniem różnych gatunków muzyki jak np. Latino, Salsa czy Funk. Każdy znajdzie coś dla siebie.