To kolejna choroba zaliczająca się do grupy chorób zakaźnych, a jej początek związany jest z rokiem 1976. W tym roku miało miejsce w Filadelfii spotkanie, w którym uczestnikami byli weterani wojenni. Aż u sto osiemdziesięciu uczestników zdiagnozowano zapalenie płuc, które charakteryzowało się bardzo ciężkim przebiegiem. W jego wyniku śmierć poniosło aż dwadzieścia sześć osób. Lekarzom bardzo trudno było określić co jest przyczyną epidemii, bowiem zarazek nie był w tym czasie znany. Po jakimś czasie udało się jednak rozwikłać tą zagadkę, sprawcą tej choroby okazał się bakteria o nazwie Legionella pneumophila. Nazwa tej choroby jest związana jak łatwo zauważyć z jej pierwszymi ofiarami, czyli legionistami, weteranami. Objawy tej choroby zakaźnej można podzielić na: objawy wczesnego stadium oraz objawy fazy ostrej. Do pierwszej grupy zaliczamy: gorączkę, nudności, suchy kaszel oraz bóle mięśni i głowy. Natomiast do grupy drugiej takie objawy jak: biegunka, bardzo wysoka gorączka, kaszel mokry, puls poniżej sześćdziesięciu uderzeń na minutę, a także chwiejność nastroju. W zaawansowanym stadium choroby legionistów pojawia się również zapalenie płuc. Bakteria wywołująca ta chorobę zakaźną pojawia się w niemal każdym miejscu, a najlepiej żyje się jej w mokrej glebie oraz w wodzie. Idealna temperatura dla tego zarazka to przedział między trzydzieści a czterdzieści pięć stopni Celsjusza. Nie lubi natomiast temperatury, która wynosi więcej niż pięćdziesiąt pięć stopni Celsjusza. Wywołać tą chorobę mogą jednak tylko bardzo duże ilości tej bakterii. Zarazić się tą chorobą można przez powietrze, a nie tak jak może się wydawać w wyniku wypicia zakażonej wody. Niewielkie kropelki wody dostają się do naszego organizmu i „podróżują” do dróg oddechowych i płuc. Taką wodną mgiełkę mogą produkować na przykład urządzenia do inhalacji, urządzenia klimatyzacyjne. Leczenie tej zakaźnej choroby polega przede wszystkim na stosowaniu antybiotyków. Co jakiś czas kurację powtarza się, aby nie doprowadzić do nawrotom choroby weteranów. Udać się do lekarz powinniśmy po pojawieniu się pierwszych objawów, a specjalista od razu zaleci zrobienie analizy krwi oraz prześwietlenie klatki piersiowej. Na atak tej choroby szczególnie narażone są osoby, które mają osłabioną fizyczną kondycje. Jeśli choroba nie będzie leczona może spowodować zgon, a średnia umieralność wynosi około osiemnaście procent.

adwokat rozwody konin